Lecția pentru proprietarii de restaurant și pentru cei ce vor să deschidă unul

315

Am observat că lecția despre restaurante și lecția pentru bucătari au avut succes și cer cumva o continuare. Unele dintre idei merită o întărire, altele trebuie să fie enunțate. Văd deja de prea mult timp oameni care, din dorința de a avea o afacere bună sau mai știu eu din ce dorință, aruncă banii pe fereastră, îmbătrânesc cu zile, încărunțesc înainte de vreme, ajung să-și bată joc de angajați ori de clienți și, în cele din urmă, dau faliment. Cei care reușesc, respectă câteva reguli simple:

-își aleg o MISIUNE pentru restaurantul lor, adică își propun să ajungă undeva cu mâncarea lor, cu serviciul pe care-l oferă (unii vor stele și galoane, alții vor doar să dea mâncare bună, alții vor să ofere un anumit tip de bucătărie, alții vor să facă educație culinară) și-și asumă această misiune, precum și determinarea de a nu se abate de la ea

-întreabă specialiștii (bucătari, consultanți, designeri) ÎNAINTE de a deschide restaurantul, nu la șase luni după, când falimentul începe să le zâmbească din colțul buzelor

-construiesc o bucătărie funcțională (adică respectă circuitele, cumpără uneltele de care au nevoie bucătarii pentru a-și putea face treaba, nu cumpără cele mai ieftine-de-obicei-cele -mai-proaste-echipamente

– nu apleacă urechea la prieteni, prientenii sunt prieteni dar nu sunt specialiști, experiența-mi spune că de cele mai multe ori încurcă (uneori din dorința de a face bine) cu sfaturi prețioase

-își respectă personalul și-l motivează constant (motivarea se poate face și fără bani)

-nu schimbă tot meniul, tot a treia zi (oamenilor le place să-și facă obiceiuri, să dezvolte tabieturi)

-nu neglijează promovarea restaurantului

-nu renunță la ingredientele de calitate cu care au lansat un meniu în favoarea unora mai ieftine și de obicei mai proaste

-învață să facă diferența dintre ingredientele bune și cele proaste (prețul nu-i neapărat un indicator corect)

-învață să-și aleagă personalul în conformitate cu MISIUNEA aleasă (nu poți câștiga războaie dacă soldații tăi nu-s pregătiți)

Zece reguli de bază și de bun simț. Ar putea să vă fie de folos dacă aveți de gând să deschideți un restaurant sau dacă aveți deja unul. Mai sunt și altele (ar fi bine să fie doar atât de simplu) și poate om vorbi despre ele cu altă ocazie. Să fiți sănătoși.

Join the Conversation

  1. Ar trebui sa le distribui prin diferite restaurante. Poate ar avea mai multi clienti :)

  2. cred ca se aplica la orice afacere ( legala sau nu )

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Close
Your custom text © Copyright 2024. All rights reserved.
Close