Pui pe sticlă. Fără sticlă.

460

În week-end am fost la Oradea. Am făcut poze multe, m-am văzut cu oameni și am făcut mâncare. Nu neapărat în ordinea asta. M-am lăudat cu slăbitul meu, am făcut exerciții pentru abdomen și am avut parte de o cină dezastruoasă. Nu neapărat în ordinea asta. Apropo de slăbit, 104 kg arată cântarul azi. După cum mă așteptam, merge mai greu acum. Poate și pentru că am redus numărul ședințelor de fat burn (în ultimele două săptămâni am făcut și exerciții de tonifiere ori exerciții pentru fese/abdomen/coapse, care-s bune dar nu-mi consumă atât de mult, atât de repede țesutul adipos). Nu-i bai, mai bine încet și sigur.

Să ajung la mâncarea de la Oradea. Prietena Adina a făcut un pui pe sticlă fără sticlă. Există un dispozitiv cu baza formată dintr-un cerc metalic și cu aspect…falnic, pe care poți așeza puiul ca și cum l-ai așeza pe sticlă (metodă de coacere cunoscută de generații în România). Adina are un asemenea dispozitiv, a avut și un pui, așa că l-am transformat în mâncare. Mai mult ea, eu doar am pregătit pasta aromată, am uns puiul, l-am pus pe „sticlă” și l-am dat la cuptor.

Am frecat niște unt cu sare, piper și pătrunjel.

Și cu salvie, rozmarin și zeamă de lămâie.

Am înfipt niște cuișoare în pui, după ce l-am curățat/pârlit (avea niște fire imposibil de înlăturat altfel) și spălat.

Am uns puiul cu pasta de unt și ierburi, ba am îndesat pastă și pe sub piele, în zona pieptului.

Am „tras în țeapă” puiul.

Am încins cuptorul la 200 de grade Celsius și am pus puiul în cuptor. L-am lăsat 40 de minute cu căldură doar de jos și încă o oră la 180 de grade, cu căldură și de sus și de jos. L-am stropit ocazional cu bere.

În ultimul sfert de oră, puiul n-a fost singur, am pus în tavă, pste sosul de bere/unt,grăsime de pui/ierburi, câteva ciuperci champignon.

Adina a mai făcut o salată foarte bună și  un orez fiert care n-a mai prins poza de grup. Apoi am mâncat. Să fiți sănătoși.

Join the Conversation

  1. MA BUCUR TARE MULT CA AM DESCOPERIT BLOGUL TAU,FOARTE FAIN,MA INSPIR DESEORI DIN RETELE TALE,SUPER OK.

  2. nela banga says:

    Sa va fie de bine si **sa fiti sanatosi**

  3. Mmmm… tocmai am primit un pui de la tara. Din pacate, e deja bucati, dar cred ca nu i-ar strica o unsoare de-asta de unt si verdeturi :D

    ps: felicitari pentru interviul de pe SmartWoman.

  4. isabella says:

    ca sa nu murdaresc cuptorul(eu am o problema cu timpul) stii cum m-am obisnuit sa prepar puiul?pe sare din aia mare.practic pun un strat gros de sare in tava iar deasupra puiul condimentat(nu trebuie intors deloc),nu-ti imaginezi cat e de fraged si fara nici un fel de grasime.

  5. Dupa o perioada de slabire rapida apare alta in care e mult mai greu de dat jos kgle. Se obisnuieste corpul si trebuie sa schimbi metoda. Oricum , voi barbatii slabiti mai usor decat doamnele.
    Despre pui ce sa zic, imi vine sa intru in monitor de pofta, mie mi-a iesit cam nasol prima si ultima data cand l-am facut – in ianuarie. L-am taiat de pe lista definitiv. Desi l-am uns cu tot felul de mirodenii nu i-a iesit gustul ala fad si semigretos din carne

  6. adihadean Author says:

    isa, știu și puiul pe sare, sunt fan:)
    Diana, mulțam lui Dumnezeu pentru slăbitul mai repede:)).

  7. Ador puiul in orice reteta, iar reteta asta ma face sa imi ploua in gura. Multumim Adi pentru idei!

  8. Mami, daca vrei sa mai slabesti asculta-ma pe mine: cand te duci la supermarket nu mai lua: cartofi, paine, paste, faina, malai, orice inseamna fainoase. INTERZIS!
    Merita din cand in cand sa mai cumperi paste „slabesti sanatos” acelea facute cu soia si faina integrala. Dar tot asa cu moderatie. Sunt mai scumpe, dar eu zic ca merita, daca te apuca pofta de paste.

    Ai voie in principiu doar carne (pui, vita, miel), ciuperci, legume.
    La masa ta sa fie doar friptura si salata, sau legume gratinate (cu ciuperci).
    Stiu ca-s bune si gustoase grasimile, dar mai rareste-le si pe ele.
    Si cand nu mai suporti si nu mai poti si ai chef de dulce, rezuma-te la o inghetata. Nu cioco, si mai ales NU prajituri, ca au faina in ele.

    Nu-ti mai cumpara nici zahar. Ai voie doar miere si indulcitori.

    Si ideea e ca trebuie sa fie un stil de viata, nu doar o dieta. Asa am facut si eu si totusi fac feluri bune de mancare, foarte sanatoase.

    Eu am dat asa jos de la 80 kg la 62. Si m-am apucat acum de catarat, ca sa fac musculatura, ca muschii consuma mai multa energie.
    Recomand cataratul, insa, cand ajungi la o greutate mai potrivita staturii tale, pentru ca acolo practic iti tragi toata greutatea. Cu cat esti mai usor, cu atat e mai usor. Asta imi si place la catarat, ca practic iti dozeaza efortul in functie de greutatea ta. Daca esti mai greu, e mai greu, daca esti mai usor e mai usor.

    Interzis mancatul noaptea. Asta e cel mai pacatos. Cand ti-e foame, bea multe ceaiuri fierbinti si culca-te, ca sa-ti pacalesti foamea.

    Mi s-a parut ciudat la inceput, dar m-am obisnuit si ideea e sa te bucuri de mancatul sanatos.

    Nu te mai duce la supermarket decat pentru carne, sau condimente, mustar, etc.
    In rest fa piata ori de cate ori poti si ia toate legumele pe care le gasesti.
    Eu asa ma conving sa nu mananc prostii. Daca nu le gasesc in dulap, nu ma tenteaza.

    Reteta ta suna foarte gustoasa, dar mi-ar fi frica sa mananc, este extrem de grasa.
    Cu aceleasi condimente pe care mi le-ai recomandat tu, voi pregati puiul astfel: voi renunta la unt si voi lasa pielea pe pui doar la zona pieptului (ca intr-adevar pieptul este foarte uscat).

    Eu mananc asa „spartan” (desi mie mi se pare obisnuinta deja ce fac, se pare ca altii se socheaza la alimentatia mea, ca romanul prin traditie baga tone de carbo prin faina, mamaliga, paine, orez, etc) tot timpul saptamanii, iar in weekend mai ciugulesc si eu ceva „pacatos” o shaorma ceva. Daca vezi McDonalds fugi!! Sa nu te-atingi. Si mezeluri la fel. Singura „carne procesata” pe care mi-o cumpar este pestele afumat.
    Restul sunt pline de mizerii, E-uri si amidon, care se depun imediat si care iti ingreuneaza metabolismul.

    Daca te sperie ca-ti limiteaza varietatea culinara, stai linistita. Sunt o gramada de retete „low carb” pe net.
    Unii iti recomanda sa mai mananci nuci, migdale, etc. dar eu le evit ca au foarte multe calorii. Am ajuns sa mananc ciuperci aproape zilnic. MERITA! Sunt extrem de sanatoase si au proteine si nu contin grasimile din carne.

    Incearca de asemenea sa mananci de foame, nu de pofta.
    Crede-ma ca am fost un om care manca intr-una si balota tot soiul de tampenii si m-am lasat. A fi gurmand din pacate este ca un viciu. Realitatea este ca nimeni nu are nevoie de atata mancare.
    Si uimitor este ca sunt mai energica acum. Inainte aveam numai stari de somnolenta continua, pt ca organismul meu se chinuia sa digere acolo (si si asta prost, ca am metabolismul lenes).

    Succes in continuare iti urez! Si sper ca mesajul meu iti este de folos.

  9. corectez: linistit :)) am scris mult si la repezeala

  10. Evil1 total de acord cu tine, dar trebuie sa fii extrem de tare’n vointa sa poti renunta la nesanatoasele „delicii”. Probabil ca majoritatea oamenilor adopta un stil de viata mai „ponderat” numai dupa aparitia unor probleme medicale, care ii obliga sa puna frana la viata lor de pana atunci, alimentar si comportamental vorbind.

  11. Salut,

    Abia ce am descoperit blogul tau si in ultima ora si jumatate il rasfoiesc cu mare pofta nefiind hotarat ce reteta sa incerc s-o copiez, toate arata delicios.

    Azi ai castigat un fan!

    Cu respect,
    Dan

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Close
Your custom text © Copyright 2024. All rights reserved.
Close